POMOC

Jak kupić bilet?

Bilet można zakupić przez internet oraz przed odjazdem autobusu u kierowcy – pierwszeństwo mają jednak osoby posiadające opłacone bilety elektroniczne. Nie prowadzimy rezerwacji biletów telefonicznie, mailowo czy przez SMS.

Aby zakupić bilet przez Internet, należy:

Krok 1. Wejść na stronę internetową www.gigabus.pl

Krok 2. Wybrać kolejno: (na ekranie z prawej strony) trasę, a następnie interesujący termin przejazdu (jeżeli podróż jest w dwie strony, odznacz datę powrotu) oraz ilość miejsc i nacisnąć na przycisk „Znajdź bilet”

Krok 3. W polu informacje o trasie, zweryfikować dostępność miejsc oraz dane Twojej podróży (trasa, data wyjazdu, ilość rezerwowanych miejsc). 
Należy wypełnić formularz zamówienia (imię, nazwisko, adres e-mail, ew. numer telefonu) oraz zapoznać się regulaminem przewozu, a następnie nacisnąć przycisk „Wyślij zamówienie”.
Pamiętaj, aby przygotować kartę płatniczą lub dane dostępowe do konta internetowego, bowiem dokonujesz przedpłaty, która potwierdza rezerwację.i generuje bilet.

Krok 4. Dokonać płatności za bilet poprzez kliknięcie przycisku "Opłać bilet" lub linku do płatności, który otrzymałeś pod wskazany w formularzu adres email (sprawdź też spam).

Krok 5. Po opłaceniu prawidłowo należności za rezerwację w systemie dotpay, otrzymasz elektroniczny bilet na wskazany adres email (sprawdź też spam) oraz wiadomość sms z numerem rezerwacji.
Po otrzymaniu biletu elektronicznego na email i/lub sms numeru rezerwacji umowa na przejazd staje się wiążąca.

U nas kupujesz bilet bez żadnych prowizji i opłat.

Ważne: Bilet tradycyjny, a w przypadku biletu elektronicznego jego wydruk lub sms z numerem rezerwacji musi przed podróżą być okazany załodze autobusu i upoważnia do zajęcia miejsca w pojeździe.

Jak zmienić lub zwrócić bilet?

Aby samodzielnie zmienić lub anulować zakupiony bilet elektroniczny, należy wybrać z MENU zakładkę Pasażer > Twój bilet, gdzie po zalogowaniu się (niezbędny jest adres email za pomocą, którego został zakupiony bilet) możliwa jest bezpłatna zmiana oraz anulowanie biletu.
Po zmianie biletu, numer rezerwacji pozostaje bez zmian, a potwierdzeniem wykonanych zmian jest wystawiony i przesłany na adres email nowy bilet w formacie .pdf. 
Jeżeli zostało mniej niż godzina do odjazdu autobusu samodzielna zmiana lub anulowanie biletu nie jest możliwe.

 

Jak można zapłacić za bilet?

Za bilet możesz zapłacić, bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów, w nastepujący sposób:

 - przelewem bankowym z banków: ING Bank, Eurobank, Credit Agricole, MBank, Inteligo, MultiBank, BZW BK, Nordea, BPH, PKO BP, PKO SA, City Handlowy, BOŚ, Millenium Bank, Alior Bank, Toyota Bank, Meritum Bank, Deutsche Bank, Idea Bank, Eeurobank, BNP Paribas, Getin Bank, Volkswagen Bank, Bank Spóldzielczy, Bank Pocztowy, Raiffeisen Bank Polska, Moje Rachunki, Ukash, SKY Kash, Żabka.

- telefonem: TMobile, Plus Bank, Płacę z Orange

- kartrą kredytową: Visa, MasterCard, Polcard, JCB, Diners, Maestro.

- aplikacją mobilną 6 banków: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku, oraz PKO Banku Polskiego i Inteligo.

- zwykłym przekazem nadanym na poczcie, punkcie kasowym, w sieci Żabka ( jednak przelew musi być nadany z wyprzedzeniem co najmniej 3 dniowym).

- u kierowcy autobusu, przed podróżą.

Czy kupię bilet na przejazd u kierowcy autobusu?

Tak, można nabyć bilet na przejazd w tej samej cenie również w autobusie. 
Jednak nie wiadomo czy na miejscu w autobusie będą dostępne wolne miejsca, dlatego preferowany jest wcześniejszy zakup biletów on-line, który pozwoli zaplanować podróż i kupić bilet bez wychodzenia z domu z gwarancją dostępności miejsc w autobusie, w tej samej cenie.

Jaki bagaż mogę przewieźć bezpłatnie?

W związku z ograniczoną przestrzenią bagażową preferowany jest tylko 1 mały bagaż chowany do luku bagażowego, którego wymiary nie powinny przekraczać 120 cm (wysokość + szerokość + wysokość), a waga 15 kg.
Wewnątrz pojazdu może znajdować się inny bagaż mieszczący się pod siedzeniem lub półką nad siedzeniem, przy czym nie może utrudniać komunikacji oraz podróży innym pasażerom (torebka, plecak, itp.)
Za każdy kolejny bagaż naliczana jest opłata 9,99 zł.

Czy do biletu pobierane są dodatkowe opłaty?

Gigabus.pl nie pobiera żadnych dodatkowych opłat za zakup biletu on-line (np: opłata rezerwacyjna czy prowizja od zakupu).

Wyjątek stanowią sytuacje związane ze zmianą biletu lub jego zwrotem (zobacz szczegóły w regulaminie przewozów).

Przystanki Gigabus.pl

W zakładce Pasażer >  Lokalizacja przystanków | GIGABUS znajdziesz numery, zdjęcia, mapki przystanków, na których zatrzymuje się Gigabus.

Autobus ma na swej trasie z Giżycka przystanki w Orzyszu i Piszu oraz Kolnie. Są to przystanki przelotowe na trasie autobusu (nie sa to dworce)
Krótki czas przejazdu jest  możliwy i bezpieczny dzięki temu, iż zrezygnowano z przystanków pośrednich w innych miejscowościach.
Zależy nam Państwa wygodzie i zaoszczędzeniu czasu w podróży.  

 

Jak otrzymać fakturę VAT?

Zgodnie z zapisami rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 17 czerwca 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wystawiania faktur od 1 lipca 2021 bilet na dowolną odległość jest fakturą.
 

Od dnia 1 listopada 2023 r. w przypadku chęci otrzymania faktury VAT za zakupione na stronie www.gigabus.pl bilety, wygenerujesz samodzielnie fakturę VAT w zakładce:
Pasażer > Twój bilet lub w linku: https://www.gigabus.pl/panel-klienta/index.php  gdzie po zalogowaniu się (niezbędny jest adres email za pomocą, którego zakupiony został bilet), oraz wpisaniu niezbędnych danych otrzymasz fakturę w formacie .pdf do pobrania.
 

Zakup biletu w autobusie: po nowelizacji ustawy VAT z 2020 r. taka możliwość istnieje tylko wówczas, gdy paragon zawiera numer NIP podatnika. Dlatego ważne jest, aby klient przed rozpoczęciem podróży i wystawieniem biletu poinformował kierowcę o konieczności wystawienia faktury VAT.
Na bilety jednorazowe, nabywane u kierowców bez informacji o umerze NIP odbiorcy, faktura nie może zostać wystawiona.

Dziękujemy za trafny wybór!
Staramy się zawsze, aby Twoja podróż z nami była szybka i bezpieczna.

Twoje zadowolenie i komfort są dla nas najważniejsze!