FAQ

Jak kupić bilet?

Bilet można zakupić przez internet oraz przed odjazdem autobusu u kierowcy – pierwszeństwo mają jednak osoby posiadające opłacone bilety elektroniczne. Nie prowadzimy rezerwacji biletów telefonicznie, mailowo czy przez SMS.

Aby zakupić bilet przez Internet, należy:

Krok 1. Wejść na stronę internetową www.gigabus.pl

Krok 2. Wybrać kolejno: (na ekranie z prawej strony) trasę, a następnie interesujący termin przejazdu (jeżeli podróż jest w dwie strony, odznacz datę powrotu) oraz ilość miejsc i nacisnąć na przycisk „Znajdź bilet”

Krok 3. W polu informacje o trasie, zweryfikować dostępność miejsc oraz dane Twojej podróży (trasa, data wyjazdu, ilość rezerwowanych miejsc). 
Należy wypełnić formularz zamówienia (imię, nazwisko, adres e-mail, ew. numer telefonu) oraz zapoznać się regulaminem przewozu, a następnie nacisnąć przycisk „Wyślij zamówienie”.
Pamiętaj, aby przygotować kartę płatniczą lub dane dostępowe do konta internetowego, bowiem dokonujesz przedpłaty, która potwierdza rezerwację.i generuje bilet.

Krok 4. Dokonać płatności za bilet poprzez kliknięcie przycisku "Opłać bilet" lub linku do płatności, który otrzymałeś pod wskazany w formularzu adres email (sprawdź też spam).

Krok 5. Po opłaceniu prawidłowo należności za rezerwację w systemie dotpay, otrzymasz elektroniczny bilet na wskazany adres email (sprawdź też spam) oraz wiadomość sms z numerem rezerwacji.
Po otrzymaniu biletu elektronicznego na email i/lub sms numeru rezerwacji umowa na przejazd staje się wiążąca.

U nas kupujesz bilet bez żadnych prowizji i opłat.

Ważne: Bilet tradycyjny, a w przypadku biletu elektronicznego jego wydruk lub sms z numerem rezerwacji musi przed podróżą być okazany załodze autobusu i upoważnia do zajęcia miejsca w pojeździe.

Jak zmienić lub zwrócić bilet?

Aby zmienić zakupiony bilet elektroniczny należy zakupić nowy bilet na wybrany dzień  / godzinę oraz anulować poprzednio zakupiony bilet wysyłając krotką informację z formularza kontaktowego na stronie www.gigabus.pl/kontakt zawierającą: numer rezerwacji lub dane osoby podróżującej oraz datę  wyjazdu.

Aby anulować zakupiony bilet należy wysyłać krotką informację z formularza kontaktowego na stronie www.gigabus.pl/kontakt zawierającą: numer rezerwacji lub dane osoby podróżującej oraz datę  wyjazdu. 

możesz także skorzystać z poczty wysyłając powyższe informacje na adres email: biuro@gigabus.pl

Odpowiemy jak to szybko możliwe, jednak liczy się data i czas wysłania Twojego zgłoszenia.

Jak można zapłacić za bilet?

Za bilet możesz zapłacić, bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów, w nastepujący sposób:

 - przelewem bankowym z banków: ING Bank, Eurobank, Credit Agricole, MBank, Inteligo, MultiBank, BZW BK, Nordea, BPH, PKO BP, PKO SA, City Handlowy, BOŚ, Millenium Bank, Alior Bank, Toyota Bank, Meritum Bank, Deutsche Bank, Idea Bank, Eeurobank, BNP Paribas, Getin Bank, Volkswagen Bank, Bank Spóldzielczy, Bank Pocztowy, Raiffeisen Bank Polska, Moje Rachunki, Ukash, SKY Kash, Żabka.

- telefonem: TMobile, Plus Bank, Płacę z Orange

- kartrą kredytową: Visa, MasterCard, Polcard, JCB, Diners, Maestro.

- aplikacją mobilną 6 banków: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku, oraz PKO Banku Polskiego i Inteligo.

- zwykłym przekazem nadanym na poczcie, punkcie kasowym, w sieci Żabka ( jednak przelew musi być nadany z wyprzedzeniem co najmniej 3 dniowym).

- u kierowcy autobusu, przed podróżą.

Czy kupię bilet na przejazd u kierowcy autobusu?

Tak, można nabyć bilet na przejazd w tej samej cenie również w autobusie. 
Jednak nie wiadomo czy na miejscu w autobusie będą dostępne wolne miejsca, dlatego preferowany jest wcześniejszy zakup biletów on-line, który pozwoli zaplanować podróż i kupić bilet bez wychodzenia z domu z gwarancją dostępności miejsc w autobusie, w tej samej cenie.

Jaki bagaż mogę przewieźć bezpłatnie?

W związku z ograniczoną przestrzenią bagażową preferowany jest tylko 1 mały bagaż chowany do luku bagażowego, którego wymiary nie powinny przekraczać 120 cm (wysokość + szerokość + wysokość), a waga 15 kg.
Wewnątrz pojazdu może znajdować się inny bagaż mieszczący się pod siedzeniem lub półką nad siedzeniem, przy czym nie może utrudniać komunikacji oraz podróży innym pasażerom (torebka, plecak, itp.)
Za kolejny bagaż naliczana jest opłata 5,99 zł.

Czy do biletu pobierane są dodatkowe opłaty?

Gigabus.pl nie pobiera żadnych dodatkowych opłat za zakup biletu on-line (np: opłata rezerwacyjna czy prowizja od zakupu).

Wyjątek stanowią sytuacje związane ze zmianą biletu lub jego zwrotem (zobacz szczegóły w regulaminie przewozów).

Czy autobus zatrzymuje się po drodze?

Tak, autobus ma na swej trasie z Giżycka przystanki w Orzyszu i Piszu oraz Kolnie. Są to przystanki przelotowe na trasie autobusu (nie sa to dworce)
Krótki czas przejazdu jest  możliwy i bezpieczny dzięki temu, iż zrezygnowano z przystanków pośrednich w innych miejscowościach.
Zależy nam Państwa wygodzie i zaoszczędzeniu czasu w podróży.  

Jak otrzymać fakturę VAT?

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. e-bilet jest uznany za fakturę VAT.
W przypadku chęci otrzymania imiennej faktury VAT prosimy o przesłanie listu lub wiadomości email na adres: biuro@gigabus.pl wpisując w temacie faktura VAT oraz załaczając skan lub oryginał biletu zakupionego u kierowcy autobusu, lub skorzystanie z formularza na stronie: gigabus.pl/kontakt. W treści wiadomości prosimy o podanie danych do faktury, danych adresowych oraz załączenie numeru rezerwacji e-biletu.

Robimy wszystko, abyś w łatwy sposób zaplanował swój przejazd, kupił bilet w optymalnej cenie bez żadnych dodatkowych opłat i podróżował z nami, zawsze bezpiecznie i komfortowo. Twoje zadowolenie z trafnego wyboru jest dla nas najważniejsze!